onsdag 27 juli 2011

Har bloggaren semester?

Vad händer tänker ni. Har bloggaren tagit semester??? Nix, jag väntar bara på att mitt nya kök ska bli klart. Jag har inte haft ugn eller spis i flera veckor nu. Men nu snart kan jag se slutet av renoveringen. Spishäll på plats, två ugnar och övrig köksutrustning. På fredag blir förhoppningsvis spisfläkten inkopplad. Sen får jag ägna helgen åt att städa ur och flytta in allt i skåp och lådor. Men det gör jag så gärna. Det är ett utmärkt tillfälle för lite utrensning också. Blir det plats över i skåpen kan man alltid motivera ett inköp av någon ny bakpryl. Senaste inköp blev baguettplåt från Bagaren & kocken. Där köpte jag också en tunn snittkniv till det färdigjästa brödet.
Jag återkommer med fler bakrecept snart, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar