lördag 19 mars 2011

Försvinnande gott

Igår hade jag nöjet att laga mat åt ca 10 pers. Middagen blev en kycklinggryta med svampsås, men det är egentligen inte den som var så försvinnande god. Där fick jag rester över till idag. Nej, det som försvann så fort att jag inte fick med det på bild var efterrätten. Enkel, men ack så smarrig.

Jag köpte smördeg av märket Eldorado. Plattorna var kvadratiska och inte rektangulära i formen. Jag tinade plattorna utan att kavla dem och delade dem därefter tvärs över diagonalt. Så fick jag två trekanter. På varje trekant la jag en klick falsk Nutella av den billigare sorten. Skriver jag att det ska vara en tesked nötcreme så är nog en mindre matsked närmre sanningen. Dutta dit vad du tror du får plats med, för katten. Sen vek jag ihop från hörn till hörn så det återigen blev en trekant, men nu med en stor klutt nötkräm emellan. Kanterna tryckte jag ihop med en gaffel. Sen gräddade jag de små bakelserna i ugnen i 220 grader ca 15 minuter. Jag la genast upp bakelserna på ett fat och dekorerade med siktat florsocker. Härligheten serverade jag med vaniljglass. Mmmmm.......

Här skulle varit en bild, men allt tog slut så fort. Så nu får ni bara tänka er hur det såg ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar